4.18.2011

Prom

Så kom den længe (frygtede) ventede dag. Det er ikke nogen hemmelig at jeg ikke er typen der holder af klæde sig fint på og slet ikke når jeg ved at der er 100 mennesker der står og kigger på mig. Min skole har ligesom for homecoming, en "morp" (prom stavet baglæns) uge. Hver dag i ugen havde et tema. Mandag var "Mad Hatter Dag" (hattedag(, jeg deltog desværre ikke da jeg ikke fandt en hat passende. Tirsdag var twinkie dag. (Jeg har nu forklaringen på hvorfor det er kaldet twinkie dag. Hvis du har set filmen Zombieland vil du vide hvad en twinkies, du ved det sikkert alligevel, pointen er, twinkies er pakket i pakker af to identiske twinkies) Du skulle klæde dig som din date. Dette var den ene ud af to dage jeg deltog i. Onsdag var "klæd dig mærkeligt" og torsdag "dress your best". Fredag var prom t-shirt dag, så alle havde deres prom t-shirts på. Fredag hjalp jeg i øvrigt med at dekorere dansegulvet og bordene ved vores banquet. Det tog hele eftermiddagen og aftenen. Vores tema var i øvrigt "Wonka Wonderland" takket være Holly. Altså et mix af Willy Wonka (Charlie og Chokoladefabrikken) og Alice in Wonderland og det endte intet mindre end fantastisk. Lørdag var så selve prom. Jeg vågnede af mig selv klokken 7 (som om det nogensinde er sket før), stod op, tog et bad og spiste morgenmad. Derefter tog vi til Ponca for at få lavet negle, og det tog godt nok noget tålmodighed for mig at sidde stille så længe bare for at få lavet negle. Derefter fik jeg lagt makeup og til sidst fik jeg sat mit hår. Efter alt dette var klokken blevet 4 og vi tog ned i byen for at tage billeder med vores dates og venner. Derefter tog jeg hjem til min date for at tage billeder med hans søskende der også tog til prom. Klokken 5 begyndte line-up for the grand march. I Tonkawa sørger alle der tager til prom for en bil at køre til prom i. Det er lidt fedt at se alle de biler folk har fundet, bare for at køre rundt i en cirkel. Jeg var den allersidste i køen, da vi delte bil mellem tre par. Selve Grand March startede derefter. Vi stod i kø i cirka 10 minutter og gik derefter igennem gazeboet, stod stille for at folk kunne tage billeder (jeg var et nervevrag!), og jeg snublede da også i min kjole på vej igennem. Til sidst var vores banquet og selve prom som varede i alt 5 timer. Jeg må indrømme at jeg havde en god aften, men jeg var godt nok træt da vi tog til afterprom. Afterprom var arrangeret af senior klassen, som havde sørget for en photobooth. Den blev nok lidt misbrugt, men det for en god gerning! Da klokken var 3 tog vi hjem, og det kunne ikke gå hurtigt nok med at få gjort klar til at gå i seng. Billeder på Facebook eller her: tpoulsen.blogspot.com ______________________________________________________ Sorry guys, this is a way too long desripction of Prom, and since most people I know i Tonkawa went to the prom themselves, I feel kinda stupid translating all this. I will say though, I had det best night I've had in a long time thanks to my great friends! And thanks Holly for coming up with the great theme! If you really feel the need to know what I wrote tell me, and I'll translate it later this week when I'm not so tired anymore.

2 comments:

  1. Oh anytime :) Glad I could make your prom great!

    ReplyDelete
  2. Rigtigt fedt at se med på sidelinjen :) En flot og spændende tradition, som vi nok er lidt facineret af, da vi ikke bruger det her :) Men hvor var i flotte!!

    ReplyDelete