11.19.2010

Fodbold jeg undskylder../Soccer I apologize..

.. Men basketball er altså bare federe.
Godt nok ligner jeg noget der er mere eller mindre retarderet når træner og det at jeg har skinnebensbetændelse og dermed ikke træner så meget som de andre, gør det ikke ligefrem kønnere. Men jeg kan finde motivationen til at blive ved i modsætning til CC.

Det der med at træne hver dag efter skole har været en stor omvæltning i forhold til Danmarks "1 til 2 ganges træning om ugen må være nok". Fordelene ved så "intens" sport er at man ser forbedringer meget hurtigere, man kommer sjovt nok hurtigere i form og man når hurtigere over humplen med muskelømhed. Ulemperne i mit tilfælde er så bl.a. at jeg har fået skinnebensbetændelse, en grum en af slagsen, den slags der ikke har lyst til at forsvinde trods mange forsøg på at få det til at makke ret. Men jeg elsker stadig basketball og jeg kan ikke vente til sæsonen begynder!

Men altså, jeg laver også andre ting end at spille basketball (eller mangel på samme). Jeg har fået mit første C nogensinde i en fantastisk Algebra II test. Jeg har herved konkluderet at jeg havde ret - matematik er altså bare ikke mig, medmindre det handler om geometri. Resten af mine klasser går bedre end jeg havde forventet! Især når jeg kender mig selv godt nok til, at jeg normalt bliver skoletræt på denne tid af året.

Jeg kan fortælle at amerikansk mad er begyndt at sætte sine spor. Skittles og Reese's (peanutbutter cups, som ikke kan købes i Danmark hvad jeg ved af) er meget fristende og alt for billige. Min gode gamle vane med at spise konstant gør det nok heller ikke meget bedre, specielt når amerikansk mad generelt er federe er en dansk mad. For at veje lidt op på al maden, er jeg stoppet helt med at drikke sodavand, hvilket jeg håber hjælper en smule (selvom det sikkert ikke gør den store forskel, vælger jeg stadig at tro på det)

Og forresten, tak til jer der har sendt breve og slik! Jeg sætter pris på en hilsen fra mine venner og familie på den måde! Godt nok er Facebook en stor hjælp til at holde mig opdateret, men det er nu rart at få en personlig hilsen i form af et brev! Jeg har det fantastisk herovre og er faldet rigtigt godt til. Jeg savner jer meget, men jeg føler mig virkelig hjemme her og har ikke rigtigt lyst til at tage hjem til sommer, selvom der er lang tid til endnu.

________________________________________________________
... But basketball is just cooler.
I might look more or less retarted in practice and the fact that I have shin splints and therefore doesn't practice as much as the rest of the team doesn't exactly make it look any better. But at least I can find the motivation to keep going unlike CC.

To practice every day after school has been a radical change compared to Denmark's "1 or 2 practices a week is enough". The advantages of practicing that often are that you see improvements a lot faster, you get in shape faster, and you don't have sore muscles after every practice. The disadvantage in my case is that I've gotten shin splints. Shin splints that apparently don't feel like going away even though I've tried lots of stuff to make them do so. I still love basketball, though and I can't wait for the season to get started!

I do spend my time doing other stuff than playing basketball. I've gotten my first C ever - on an Algebra II test. I've hereby concluded that math and I will just never be good friends unless it's about geometry. At least the rest of my classes seem to be going okay which is better than I expected since I'm normally too tired of school to pay attention by this time of the year.

I can tell that American food has started to affect my body. Skittles and Reese's are really tempting and way too cheap. My habbit of eating constantly hasn't changed since I got here which probably doesn't do any good. To feel a little better about the food I stopped drinking pop even though it's probably not gonna make anything better, but I'm gonna believe that it does anyway.

Btw, thanks for sending letters and candy! I really appreciate some news from my friends and family. Even though Facebook is good at keeping me updated, it's nice to get something especially written for me. I'm really good over here and it's feeling like home. I miss you guys a lot, but I don't feel like going home this summer even though it's gonna be a long time until summer.

2 comments:

  1. You are one tough girl :) Fighting on in spite of pain. Cutting down on your coca cola. Nice! :)
    But your first C !? How is that? ;) No it's okay... you're a fighter!

    ReplyDelete
  2. Jeg er sikker på, at din mor vil sætte pris på, at du vender hjem igen til sommer :-)

    ReplyDelete