3.17.2011

Frivilligt Arbjede/Volunteering

Her sidder jeg så sammen med en hel del fantastiske mennesker, på vej til Kansas City, hvor vi skal tilbringe de næste par dage på IHOP (International House of Prayer), og overvejer hvordan jeg skal tilbringe de næste 4-5 timer i et køretøj. Men det er ikke grunden til, at jeg skriver.

I denne uge har vi Spring Break, som nok lidt er en erstatning for den vinterferie jeg ikke fik i år.
Søndag aften spillede bandet i Medford. Vi og to andre spillede der, den ene en ung fyr ved navn Taylor, og han var intet mindre end fantastisk. Dernæst spillede vi, og til sidst Lockers in the Hall. Vi endte dagen på Braums.

Mandag startede jeg, sammen med vores youth gruppe, på hjælpe en tidligere træner på Tonkawa High School med at reparere hans hus og have siden han ikke selv havde ressourcerne til det. Jeg må indrømme at det så noget sort ud dag 1, men det endte rigtigt godt! Vi startede med at finde en gangsti i hans have som var begravet under 15 cm jord, dernæst fandt vi ud af at han havde et fortov. (I denne lille by jeg bor i, er fortovene ikke som jeg er vandt til i Danmark. Her er en række cement fliser der strækker sig gennem hele byen, og man føler egentlig lidt man går i folks forhaver hvis man bruger det). Vi fik skrabet en masse maling af huset, vi lavede en ny rampe fra terrassen til haven, vi erstattede en stor del af hegnet og vi fik næsten ryddet hans garage. For at give et billede af garagen; den var fyldt med alle mulige gamle ting fra gulv til loft. Vi fandt bland andet et af de ældte fjernsyn produceret, og en helt masse football plays som han højst sandsynligt brugte da han trænede football.

Min pointe er, at vi var en stor gruppe mennesker der brugte halvdelen af vores ferie på at hjælpe denne mand med at sætte sit hus i stand - frivilligt. Selvom min ryg og arme gør noget så grusomt ondt har det været en lærerig oplevelse at få lov at hjælpe til på den måde. Det er utroligt fyldestgørende at gøre en god gerning nu og da, uden at forvente at få noget i retur. Dog har jeg fået en masse retur, ikke fysiske ting, men psykiske ting, som jeg nu kan tage med mig.
___________________________________________________
Here I am, with a lot of amazing people, on my way to Kansas City, where we're gonna spend the next few days at IHOP (International House of Prayer), and I considering my options on how to spend the next 4-5 hours that it will take to get there. But that's not the reason for this post.

This weak is Spring Break, which is my replacement for "Winter Break" that I didn't get this year. Sunday night the band played in Medford. We and two other bands/artists played there. One was Taylor a young guy and he was simply amazing. The other was Lockers in the Hall who were really good too. We ended the day at Braums.

Monday I started, with the youth group, to fix a former football coach's house and yard since he didn't have resources himself. I must admit it didn't look that positive on day one, but it ended up really cool!
The first thing we found was a cement path in his yard under a couple of inches of dirt. We then proceeded to find that he actually had a sidewalk. We scraped a lot of paint off his house, we made a new ramp from his porch to his yard, We replaced a big part of his fence, and we almost cleaned out all of his garage. His garage had so much cool stuff in it, like one of the first Tv's produced and old football plays.

My point in telling this is how cool it was to help this guy fix his house - voluntarily. Even though my back and arms are hurting it was completely worth it! It's been a really giving experience. It felt really good to do something without getting anything in return, but mere pleasure.

1 comment:

  1. Hav det godt i Kansas :)
    Ja frivilligt arbejde er givende, på en helt speciel måde :) Det er den følelse jeg går hjem med efter Torsdags Café, når jeg ser lyset gå op for een, der har lært noget nyt :) Knus

    ReplyDelete