6.16.2010

Oklahoma

Jeg tænkte, at jeg lige ville fortælle en smule om Oklahoma.



Oklahoma ligger sådan cirka midt i USA, en smule sydpå. De har dermed fastlandsklima, hvilket betyder, at vejret meget hurtigt kan skifte, og det kan give store forskelle på sommer og vinter.
Udover det, er Oklahoma til tider ramt af voldsomme regnskyl (som jo er aktuelt lige p.t.), tordenvejr og tornadoer.

Naturen i Oklahoma varrierer meget, alt efter hvor i staten man befinder sig. Der er alt fra skove, til prærier, til bjerge og floder. Derfor er der også meget forskelligt dyreliv.

Oklahoma ligger i det såkaldte "bibelbælte", hvilket betyder, at staten generelt er kristen. Det er den by, som jeg skal til også. Min familie går ofte i kirke to gange ugentligt. Uden at have spurgt ind til det, (jeg er betragtet som barn i USA, og det er derfor ikke i orden at diskutere politik og samfund) er min familie højst sandsynligt konservative.

No comments:

Post a Comment