6.25.2010

Visum

I går var jeg på den amerikanske ambassade i København, jeg skulle nemlig have lavet visum.
Det tog i alt 2 timer og et kvarter. Det lyder måske ikke slemt, medmindre man ved hvad dét at få lavet visum, egentlig består af.

Jeg ankom på ambassaden ti minutter før jeg egentlig havde en tid, jeg blev stillet op i køen udenfor, og blev sendt igennem sikkerhedskontrollen. Heldigvis blev min mor bedt om at vente udendørs, så hun kunne holde alt min elektronik, som man ikke må have med ind på ambassaden.
Da jeg så kom ind, stod jeg i kø for at komme til "window 1". Her skulle jeg aflevere mine visum papirer og en masse andet dokumentation etc.

Herefter blev jeg bedt om at vente på at blive kaldt op til fingeraftryk. Det sad jeg og ventede på i en halvanden til 2 timer. Endelig kaldte damen i "window 2" Nanna (med a som i ahh) Elgaaaaard Paulson op. Første gang opfattede jeg slet ikke, at hun sagde mit navn. Hun bad mig om at sætte mine fingeraftryk på en elektronisk dims, da de skulle repræsentere min underskrift. Igen blev jeg bedt om at sætte mig ned og vente.

En halv times tid senere kaldte manden i "window 3" mig op. Han spurgte "Do you know where in the United States you're going to?" og "Are you going to study when you get home?". Da jeg havde svaret på de to spørgsmål, sagde han "We'll send your passport and visa in a few days. Have a nice day". Det "interview" jeg skulle rejse to en halv time til København for, bestod altså af to spørgsmål.

Heldigvis mødte jeg en anden udvekslingsstudent på ambassaden, som jeg snakkede med, mens jeg ventede.

No comments:

Post a Comment