12.30.2010

2010

2010 må siges at have været et ret begivenhedsrigt år. Især den sidste halvdel af det. Jeg kan ikke helt forstå at jeg om en uge har været i længere tid, end jeg vil have tilbage.

Som så mange andre tænkte jeg at jeg ville lave en highlights liste. Dog kun over min tid i USA da resten er ret irrelevant for bloggen.

D. 6. August 2010.
- Dagen jeg forlod dansk jord og dagen hvor jeg en sidste gang prøvede at finde en måde hvorpå jeg kunne blive i Danmark.
D. 7. August 2010.
- Jeg mødte min fantastiske amerikanske familie. Fra det øjeblik var jeg lykkelig for at være taget afsted.
- Jeg var til YEC. Jeg husker tydeligt hvor overvældet jeg var af de mange kristne teenagere samlet på ét sted, og hvordan jeg var sikker på at det ikke kunne lade sig gøre i Danmark.
D. 13. August 2010.
- Min første amerikanske skoledag. Jeg var ret sikker på at jeg skulle dø den morgen, selvom det hele endte ret positivt.
D. 3. September 2010 og hver fredag derefter.
- Football kampe. Der var en helt særlig stemning ved hver kamp, en stemning jeg ikke har tænkt mig at glemme lige med det samme!
D. 5. September 2010.
- Det var dagen jeg besluttede mig for at tjekke Terra Nova ud og man må sige det var en oplevelse for livet. Jeg har været der hver søndag siden og spiller nu i deres band.
D. 19. September 2010.
- Jeg mødte en afrikansk gut på Terra Nova. Han introducerede mig til Gud på en anden måde end jeg havde set det før, og jeg blev frelst.
D. 23. September 2010.
- Jeg besøgte IHOP for første gang. Man må sige at deres danske pandekager ikke er danske overhovedet, men at jeg fik noget af en oplevelse ud af det.
- Første gang jeg forlod Oklahoma. Jeg endte i San Antonio, TX.
D. 4.-8. Oktober 2010.
- Homecoming uge. Selvom min skole nok ikke var den skole der gik allermest op i al udklædningen, var det alligevel ret fedt at se den school spirit der var omkring det hele.
D. 23. Oktober 2010.
- Jeg forlod igen Oklahoma, denne gang for at tage til Kansas.
November 2010.
- Jeg indså at jeg har mere end et sted jeg kalder "hjem". Begge steder har en stor plads i mit hjerte.
D. 25. November 2010.
- Thanksgiving. Jeg har ikke noget at sammenligne det med, da jeg ikke har fejret det før, men man må sige det er ret fedt at få fri fra skole for at spise kalkun.
D. 2. December 2010.
- Jeg oplevede en amerikansk juleparade, og var egentlig mest overrasket over deres farvede lys.
D. 17. December 2010.
- Forlod jeg endnu engang Tonkawa. Vi var i Louisiana for at fejre jul med Loris familie.
D. 25. December 2010.
- Min første amerikanske jul. Jeg må indrømme den var ret speciel.
_________________________________________________________
I must say 2010 has been an eventful year. Especially the last half of it. I can't really comprehend that in a week I've been here for a longer time than I will have left.

Here are my American highlights for 2010.
August 6, 2010.
- I took my last steps (at least for a while) in Denmark. And for one last time I tried to find a way to get out of it.
August 7, 2010.
- I met my amazing American family. From that moment I was so happy I came here.
- I attended YEC. I clearly remember how amazed I was that so many christian teenagers were gathered in one place and how I was certain that wasn't possible in Denmark.
August 13, 2010.
- First day of American school. That morning I was absolutely sure I wouldn't live through the day. It ended pretty good, though.
September 3, 2010 and every Friday after that.
- Football. I loved the atmosphere at every game!
September 5, 2010.
- I decided to check out Terra Nova and i must say it changed my life. I've been there every Sunday since.
September 19, 2010.
- I met and African guy at Terra Nova. He introduced me to God in a way I hadn't seen before and I got saved.
September 23, 2010.
- I ate at IHOP for the first time. All I have to say is that their Danish pancakes aren't Danish at all, but I had a good time.
- The first time I left Oklahoma. I ended up in San Antonio, TX.
October 4-8, 2010.
- Homecoming week. Even though my school wasn't that in to dressing up it was pretty cool to experience the school spirit.
October 23, 2010.
- I left Oklahoma to go to Kansas.
November, 2010.
- I realised I have more than one home. Both meaning a whole lot to me.
November 25, 2010.
- Thanksgiving. I don't really have anything to compare it to since I've never celebrated it before, but I must admit it's pretty cool to get out of school to eat turkey.
December 2, 2010.
- I experienced an American christmas parade. I was only surprised that their lights were colored.
December 17, 2010.
- I left Oklahoma once again. This time to go to Louisiana and celebrate christmas.
December 25, 2010.
- I experienced the American christmas. It was different, but awesome to try.

No comments:

Post a Comment