8.11.2010

Velkommen til Tonkawa.

De sidste par dage har været stille og rolige - hvis man ser bort fra dagplejebørnene nedenunder.

Mandag var jeg på skolen for at blive skrevet op. De forstod på ingen måde vores system at tælle ugentlige timer på, så skolen skal ringe til os, når de har fået lavet det hele om til den amerikanske måde at tælle på. Jeg skal indtil videre ikke gå til sport (alle der kender mig ved, at jeg bare kommer til skade), men jeg kunne godt gå hen og ændre mening.

Mandag aften inviterede Dalton os (Bailey og jeg) over til smores. Smores er lidt ligesom vores skumfiduser med kiks. Dalton og jeg snakkede hele aftenen om alt mellem himmel og jord - og jeg lærte, at amerikanere, altså ikke er ligeså "uskyldige", som jeg gik og troede de var.

I går aftes var jeg til velkomsfest for Francesca og jeg. Marcell skulle også have været der, men han blev forhindret. Francesca havde lavet italiensk mad - det var rimeligt sjovt at se folks reaktioner på det. Egentlig var det også poolparty, men jeg havde ikke rigtigt lyst til at springe i en pool, med 30 folk jeg ikke kendte - Dalton og Clinton sørgede så for jeg kom i alligevel - med tøj og det hele.

Jeg fik i øvrigt endnu et "dumt" spørgsmål igår. Pige:"Is Denmark in Germany?" mig:"No it's north of Germany" Pige:"oh it's it's own country?".

3 comments:

  1. Er ret nysgerrig med de der Smores :) Kan være vi skal bytte noget slik!

    ReplyDelete
  2. Jeg kan altså ikke sende Smores til dig for det kræver et bål, en pind til at smelte skumfidus på og to kiks :) som jeg sagde - ligesom vores skumfiduser med kiks :)

    ReplyDelete
  3. Okay, troede de var færdigkøbte ;) Aj så kan jeg godt se det problematiske i at sende ;)

    ReplyDelete